Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Turismi, Tropea protagonista al Salone Internazionale Svizzero delle Vacanze: rappresenterà made in Italy a Lugano

TROPEA. Salone Internazionale Svizzero delle Vacanze, special guest delle due edizioni primaverile ed autunnale, Tropea si appresta ad essere destinazione protagonista dell’evento internazionale che si terrà a Lugano da venerdì 3 a domenica 5 novembre.

È quanto fa sapere il Sindaco Giovanni Macrì esprimendo soddisfazione per questa opportunità che consente di continuare a consolidare la reputazione dell’esperienza Tropea sul mercato svizzero, target di nicchia ed alto-spendente.

Anche questo risultato – sottolinea – si inserisce nel solco di quell’attenzione, di quell’impegno e di quei progetti concreti che stiamo investendo rispetto all’attrazione di segmenti che possono essere definiti di nicchia, come quello della Svizzera o del Paese del Sol Levante.

iViaggiatori luoghi, popoli e culture. È, questo, il tema che farà da sfondo alla versione autunnale della più importante manifestazione di settore elvetica che da 20 edizioni presenta, evidenzia e fa conoscere al grande pubblico territori unici ed autentici.

L’Italia, in questo quadro, si riconferma tra le nazioni preferite dai facoltosi turisti svizzeri, scelta da oltre il 29% degli elvetici su un totale di 19,5 milioni di viaggi annui all’estero.

Comunicato stampa

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Articoli correlati: